MIC v Prešove a jeho tretia sezóna

23.07.2014 Prešov

Prešov, 23.7.2014 - Jedným z významných krokov v meste Prešov bolo pred časom aj znovuotvorenie Mestského informačného centra na Hlavnej 67. Po vynovení interiéru sa prevádzka otvorila 1.10.2011 najprv len v prechodnom režime, kde boli návštevníkom poskytované hlavne bezplatné informácie a poradenstvo. Toto leto je to už jeho tretia sezóna, počas ktorej sú obyvateľom, ale najmä návštevníkom nášho mesta poskytované cenné informácie a kvalifikované služby.
O tom, ako sa dajú bilancovať tri roky prevádzky MIC v Prešove, ako aj o jeho aktuálnej ponuke informoval Peter Dráč, vedúci oddelenia podnikateľskej činnosti, cestovného ruchu a MIC MsÚ v Prešove. „Dovolím si tvrdiť, že MICko sa stalo neoddeliteľnou súčasťou mesta Prešov. V lani nás navštívilo takmer 8 000 klientov. Teší nás nárast spokojných návštevníkov, ale aj zväčšujúci sa záujem podnikateľských subjektov či drobných živnostníkov o vzájomnú spoluprácu,“ informoval vedúci oddelenia. Ako dodal, zároveň ostáva priestor aj novým nápadom, ktoré pomôžu skvalitniť tieto poskytované služby.
„Niet turizmu bez dobrej reklamy,“ reagoval primátor Pavel Hagyari. „Práve na to vzniklo informačné centrum a postupne tu chceme vytvoriť aj regionálne centrum so širšou pôsobnosťou, pretože neexistuje Prešov bez regiónu a región bez Prešova,“ dodal primátor.
V súčasnosti sú návštevníkom MIC poskytované bezplatné informácie o kultúrnych a historických pamiatkach, aktuálnych kultúrnych, spoločenských a športových podujatiach, možnostiach trávenia voľného času v Prešove a jeho okolí, ubytovacích, stravovacích a rekreačných zariadeniach, úradoch, službách a doprave v meste, firmách a inštitúciách. Pozitívne ohlasy sú aj na platené služby, a to konkrétne predaj turistických máp, cyklomáp a autoatlasov, predaj upomienkových predmetov a suvenírov, predaj darčekových predmetov, predaj vstupeniek na koncerty a podujatia na Slovensku, predaj publikácií o Prešove, predaj tradičných slovenských výrobkov od domácich výrobcov, predaj pohľadníc, magnetiek, hrnčekov, maľovaných obrázkov, či obrazov na plátne.
Veľmi obľúbenými medzi upomienkovými predmetmi sú obrazy vyhotovené metódou soľnobanskej paličkovanej čipky, produkty s tematikou Dubníckych opálových baní, či suveníry s koňmi, teda so symbolom Prešovčanov – „koňarov“. „Prichádzajú k nám dva typy turistov, tí, ktorí prídu s otázkou, čo môžu vidieť v meste a druhá skupina ide rovno za konkrétnou pamiatkou, ktorá ich zaujíma. Populárnou pamiatkou v Prešove je historický komplex Solivary, či Kalvária. Pýtajú sa napríklad na otváracie hodiny múzeí a galérií, aktuálne výstavy, blížiace sa podujatia či sprievodcu a podobne. Najčastejšie sa turisti v Prešove pýtajú na výstup na kostolnú vežu a po revitalizácii vodárenskej veže, aj na ňu,“ priblížil záujem cudzincov P. Dráč. Podľa jeho slov zažívajú pracovníci MIC občas aj kuriózne situácie, keď musia odpovedať na zaujímavé otázky, napríklad koľko gaštanov je na Stromoradí alebo, kedy boli postavené pyramídy.
„V neposlednom rade sme vyšli v ústrety aj podnikateľským subjektom skrz inštalácie multifunkčných zariadení do výbavy informačného centra,“ zdôraznil P. Dráč. Ako dodal, formou prezentácie na plazmovej televízii vo výklade sú občania i návštevníci mesta informovaní o firmách, akciách, udalostiach a poskytovaných službách. Novinky týkajúce sa diania v Prešove a okolí je možné nájsť aj na profile MICka na Facebooku, ktorý sa pravidelne aktualizuje.
Podľa počtu obyvateľov je Prešov tretie najväčšie mesto, a preto je aj prostredníctvom Mestského informačného centra cieľom rozvíjať cestovný ruch a prilákať do Prešova turistov nielen z okolitých krajín. Najčastejšie prichádzajú turisti z Veľkej Británie, USA, Nemecka, Francúzska, Španielska a samozrejme zo susedného Česka a Poľska. „Snažíme sa urobiť pre nich maximum, aby sa aj nabudúce radi vrátili do Prešova a mali na toto krásne a výnimočné mesto len pekné spomienky,“ dodal na záver P. Dráč.
 
 (VKG)
 

Vyberte región

mark